Pentru a activa contul deschideti linkul din email

Inregistrare

Autentifica-te acum daca ai deja cont!

Bine de știut

Internetul si mediile de socializare virtuale in viata liceenilor

de STG

Institutul de Stiinte ale Educatiei a publicat in februarie 2018 un nou studiu privind rolul pe care il joaca internetul si mediile de socializare in viata adolescentilor.

 

In prezent, importanta si locul esential pe care il ocupa cultura digitala in viata adolescentilor romani sunt de necontestat. Statisticile privind accesul si gradul de utilizare a mediului virtual si a noilor tehnologii au inregistrat cresteri rapide, mai ales in randul acestei categorii demografice. Avansul si evolutia in acest domeniu sunt de asteptat sa continue, nu doar in virtutea unei tendinte puternice si firesti, dar si ca urmare a strategiilor si politicilor internationale pe care Romania si le-a asumat.

 

Principalele concluzii ale studiului sunt:

 

  • Cercetarea confirma rezultatele studiilor anterioare despre faptul ca lumile online si offline ale liceenilor sunt interconectate si bi-directionale. La fel ca orice alt mediu social, lumea digitala are impact asupra dezvoltarii tinerilor in ceea ce priveste relatiile intre egali, relatiile romantice, relatii parinte-copil, cu scoala, sexualitatea, identitatea, sanatatea si moralitatea. La randul sau, contextul de socializare anterioara modeleaza experienta problematica.

 

  • Constructia sociala a riscului din mediul online. Cinci surse principale modeleaza perceptia liceenilor despre ceea ce este problematic pe Internet: (1) experientele online – atunci cand acestia se confrunta cu o situatie problematica si in consecinta, isi ajusteaza definitia pe care o au despre risc; (2) experientele la mana a doua sau indirecte – uneori chiar mediate – experienta care este parte a culturii mediului lor de egali – atunci cand isi definesc riscurile bazandu-se pe experientele impartasite de prieteni; (3) ingrijorarile parintilor exprimate sub forma de sfaturi precum si de restrictii; (4) actiunile de constientizare privind pericolele de pe Internet la care au asistat in cadrul scolii – de exemplu initiative privind siguranta online ale politie sau ale unor organizatii; si (5) reprezentarile din mass-media – de obicei stiri senzationale despre consecintele nocive ale riscurilor online care le influenteaza atitudinile si cunostintele atat direct cat si indirect (prin intermediul colegilor si a parintilor).

 

  • Perceptia despre riscuri se formeaza la intersectia dintre cunostinte/informatii, opinii si judecati. De exemplu, adolescentii liceeni par sa construiasca un discurs in care continutul sexual face parte dintr-o serie mai mare de continuturi nedorite la care sunt expusi pe Internet si ca, totodata, este o situatie cu care te confrunti inevitabil pe Internet si pe care trebuie sa o suporti si sa o gestionezi. Aceasta perceptie se datoreaza, pe de o parte, alfabetizarii precare in ceea ce priveste abilitatile de cautare web si pe de alta parte, faptului ca folosesc platforme online ca site-uri de jocuri si video-streaming ce sunt mai predispuse la a contine reclame de tip pop-up-uri, virusi si videoclipuri sexuale incorporate. Elevii cu care am discutat recurg de asemenea la discursul conform caruia copiii mai mici sunt mai expusi si mai vulnerabili la continutul nedorit, inclusiv de natura sexuala. In fapt, elevii au proiectat o vulnerabilitate mai mare asupra utilizatorilor mai tineri si au manifestat ingrijarare pentru cei mai tineri din jurul lor. Acest lucru pare sa contribuie la reprezentare ca, odata cu varsta, creste nivelul de rezilienta fata de continutul nedorit.

 

  • Perceperea de catre tineri a riscurilor este, in general, strans legata de abilitatile lor digitale si varsta lor. Odata cu varsta, au dobandit o mai buna cunoastere a mediului digital si, uneori, sunt in masura sa distinga intre diferitele riscuri, cu toate ca acest lucru nu garanteaza capacitatea lor de a scapa de ele.

 

Internetul Si Mediile de Socializare Virtuale in Viata Liceenilor by PRAIS Foundation on Scribd

 

Sursa articol: http://www.ise.ro/internetul-si-mediile-de-socializare-virtuale-in-viata-liceenilor.

 

Sursa foto: www.shutterstock.com

 

 

Citeste mai mult

5 conceptii gresite despre adolescenti, conform neurostiintelor

de STG

Studii privind dezvoltarea creierului in perioada adolescentei au realizat progrese uriase, fiind acum mai bine integrate intr-o intelegere mai ampla a dezvoltarii psihologice, sociale si emotionale. Noi informatii ne ajuta sa trecem dincolo de stereotipurile negative precum “adolescenti teribilisti”. Adolescenta este din ce in ce mai mult apreciata ca o perioada de crestere, invatare si schimbare rapida. Un deceniu de cercetari care au studiat adolescenta m-au facut sa inteleg mai clar importanta clarificarii adevarului despre aceasta etapa cruciala din dezvoltarea umana.

 

Iata cateva dintre cele mai importante conceptii gresite:

 

Exagerarea problemelor

 

Stereotipurile negative privind adolescenta dateaza chiar din perioada lui Aristotel, care a remarcat: “[Tinerii] sunt aprinsi din fire asa cum sunt oamenii beti de vin.” Shakespeare a comentat: “Mi-as dori sa nu existe varsta intre saisprezece si douazeci si trei de ani (...) pentru ca nu exista nimic in acea perioada in afara de a lasa femeile gravide, a nedreptati batranii, a fura, a lupta.”

 

Astfel de descrieri ale adolescentei isi au baza in semi-adevaruri. Este adevarat ca declansarea pubertatii este startul unei etape dificile, volatile din punct de vedere emotional si (adesea) confuze a vietii, saturata cu riscuri si vulnerabilitati sporite. Insa, este la fel de important sa recunoastem ca adolescenta este perioada unor oportunitati remarcabile – o perioada dinamica de adaptare si dezvoltarea de baza a creierului.

 

In vreme ce pasiunile intense ale adolescentei pot da nastere, intr-adevar, la sentimente destructive si un comportament necugetat, pasiunile unei persoane tinere pot genera si ambitii inspirate, versuri nemuritoare, dragoste intensa si inovatii indraznete in muzica, arta, moda si tehnologie. Din perspectiva stiintei dezvoltarii, adolescenta este o perioada in care vietile tinerilor se pot schimba rapid intr-o directie negativa sau pozitiva. Astfel, adolescenta este o etapa cruciala a dezvoltarii pentru optimism si investitii – o fereastra de oportunitate pentru a promova schimbarea in bine pe parcursul unei perioade formatoare de invatare sociala si emotionala.

 

Dam vina pe creierul lor

 

A devenit raspandita ideea de a atribui numeroase dintre elementele problematice si riscante ale comportamentului adolescentilor lacunelor din creierul lor, ca un rezultat al lipsei de maturitate, dezechilibrelor sau slabei functii a cortexului prefrontal, spre exemplu. Din pacate, acestea sunt adesea versiuni nefolositoare, supra-simplificate si caricaturizate a ceea ce se petrece cu adevarat. Creierul in dezvoltare al unui adolescent normal nu este defect, deficient sau afectat. In schimb, este bine adaptat la sarcina fundamentala a adolescentei: invatarea, in special, explorarea, incercarea lucrurilor noi si intelegerea lumii sociale in ansamblul ei si care este locul fiecaruia in ea.

 

In adolescenta, trebuie sa acumulam un nivel nou si suficient de cunostinte, aptitudini si competente sociale/culturale pentru a ne asuma cu succes rolurile de adulti si relatiile mature si pentru a functiona relativ independent. Aceasta tranzitie de la a fi un copil la a deveni un adult presupune un volum enorm de invatare. Aceasta include acumularea unui volum considerabil de cunostinte specializate. De asemenea, include si dezvoltarea unui set incredibil de aptitudini complexe, alaturi de o intelegere functionala a sinelui si a lumii sociale din jur. Aspectele cheie ale acestor capacitati noi sunt insusite prin invatarea prin experienta si prin invatarea din propriile greseli. Pentru a invata atat de multe lucruri atat de rapid, in atatea moduri, este nevoie de un anumit grad de explorare, asumare a riscurilor si invatare din greseli.

 

Ganditi-va, spre exemplu, la un proces similar de invatare rapida care se petrece mai devreme in viata. Un copil care invata sa mearga de obicei cade de aproape 100 de ori pe zi. Insa, pentru aceste cazaturi nu tindem sa dam vina pe deficiente functionale cerebrale ale copilului si nici nu consideram tendinta lor puternica de a continua sa exploreze (si sa cada din nou) drept o reflectie a unui comportament irational orientat spre riscuri. In schimb, recunoastem ca acesti primi ani din viata (cand invatam sa mergem si sa vorbim) reprezinta o perioada remarcabila de invatare, formare, adaptare si maleabilitate cerebrala.

 

Adolescenta reprezinta o perioada distincta de invatare rapida si dezvoltare a creierului, una care este orientata spre noi tipuri de invatare sociala si dezvoltare a identitatii. La pubertate, o mai mare inclinatie spre explorare si asumarea riscurilor sociale contribuie la promovarea unor tipuri noi de invatare prin experienta. Aceasta contribuie la acele vulnerabilitati tipice adolescentilor (si greseli cu consecinte grave). Insa, contribuie si la formarea prin invatare care poate avea un impact pozitiv pe termen lung pe parcursul intregii lor vieti.

 

Subestimam capacitatea de invatare si de dezvoltare a creierului

 

Desi este recunoscut faptul ca primii ani din viata reprezinta o perioada de invatare viguroasa si dezvoltare cerebrala, este gresita conceptia conform careia maleabilitatea neurala se incheie la varsta de trei, cinci sau 10 ani. Invatarea si dezvoltarea cerebrala sunt procese dinamice ce continua pe parcursul copilariei si adolescentei. Este important de stiut faptul ca inceputul pubertatii reprezinta si inceputul unei noi etape de crestere rapida (puseu de crestere in pubertate), a unor schimbari fizice dramatice (inclusiv maturitatea sexuala) si schimbari neurale si de maturizare distincte. Progresul obtinut in materie de stiinta dezvoltarii privind adolescenta ofera informatii noi despre modul in care aceste schimbari ale creierului par sa creeze oportunitati – un moment in care versiuni sanatoase ale invatarii prin experienta pot avea influente pozitive puternice asupra traseului in materie de sanatate, educatie, succes social si economic.

 

Aceste progrese indica spre o intelegere in profunzime a adolescentei ca o perioada sensibila pentru tipuri noi de invatare sociala. La instalarea pubertatii, persoanele par sa devina mult mai sensibile la acceptarea / respingerea sociala, la a fi sau nu respectate si a dori admiratie sociala. Aceste emotii de auto-constientizare intense pot promova motivatii sanatoase, precum dorinta de a aduce un aport de valoare si de a castiga prestanta prin efort si realizari. Aceste sensibilitati emotionale amplificate pot contribui, de asemenea, la probleme si vulnerabilitati, precum sporirea anxietatii sociale, un risc de depresie si agresiune reactiva.

 

Intr-un sens mai larg, adolescenta pare sa fie o etapa importanta a dezvoltarii cand experientele de invatare sociale si emotionale pot contura diferentele la nivel individual in sentimente de motivatie – ambitii sincere. Este un moment cand tinerii cauta sensul si un scop mai amplu, nu sub forma unor idei rationale abstracte, ci in moduri care au legatura cu pasiunile lor incandescente si care conduc la ambitii inspirate care le pot influenta intreaga viata.

 

 

 

 

 

A-i numi „adolescenti” conduce la conceptii gresite

 

Exista doua motive pentru care sa ezitati sa utilizati termenul „adolescent”. In primul rand, adolescentul tinde sa evoce asocieri negative legate de problemele stereotipice ale adolescentei. In al doilea rand, in sensul strict al cuvantului, acesta se refera la un interval limitat de varsta intre 13 si 19 ani. Adolescenta este o perioada de dezvoltare mai ampla care incepe cu declansarea pubertatii si continua pana la asumarea rolurilor de adult, care se poate uneori extinde pana dupa implinirea varstei de 20 de ani. Un motiv pentru care acest lucru reprezinta o distinctie importanta este faptul ca, potrivit istoriei recente, pubertatea incepe la varste mici, in special in randul fetelor. Din perspectiva stiintei dezvoltarii, tranzitia de la copilarie la adolescenta (etapele initiale ale pubertatii, care de obicei incep la varsta de 10 ani la fete in regiunile dezvoltate ale lumii) poate fi o oportunitate importanta.

 

Pe de alta parte, problemele stereotipice ale adolescentei (depresia, consumul de substante, accidente si comportamentul iresponsabil) devin adesea mai evidente in ultimii ani ai adolescentei (varstele 15-19); insa, exista un interes din ce in ce mai mare in vizarea adolescentilor foarte tineri (varsta de 10-14) pentru masuri de interventie si preventie timpurii, inainte ca problemele mai grave sa apara. Spre exemplu, doua demersuri globale majore care se adreseaza tinerilor din tarile cu venit mic si mijlociu au identificat adolescenti foarte tineri ca fiind o abordare foarte promitatoare. In mod similar, anumite demersuri de interventie in randul tinerilor s-au axat pe tranzitia la maturitate (extinzandu-se la categoria celor cu varsta de peste 20 de ani) pentru a aborda bariere structurale la nivelul societatii care amplifica vulnerabilitatile in timpul acestor tranzitii sociale. Impreuna, aceste exemple evidentiaza valoarea conceptualizarii adolescentei intr-un sens mai larg, ca proces de dezvoltare, si nu o drept o simpla varsta a adolescentei.

 

Uitam sa ii vedem ca pe o forta a binelui

 

Cel mai convingator set de probleme cand vine vorba de dezvoltarea adolescentilor vine, in majoritatea cazurilor, dintr-o perspectiva globala. In prezent, ne confruntam cu o crestere fara precedent al numarului de adolescenti la nivel mondial. Mai mult, revolutia in domeniul tehnologiei informatiei transforma in mod fundamental numeroase aspecte ale experientelor de invatare sociale ale adolescentilor. Tinerii sunt adesea primii care adopta si inoveaza noua tehnologie. Acest lucru poate amplifica vulnerabilitatile, precum exploatarea si radicalizarea. Cu toate acestea, tehnologia poate crea si oportunitati fara precedent, inclusiv educatia, legaturile sociale, inovatia si invatarea. Acesta este un moment critic si esential in vietile a sute de milioane de adolescenti.

 

In acelasi timp, ne aflam la o rascruce critica in istoria umana. In pofida progresului fara precedent realizat in tehnologie, educatie, sanatate si comunicare la nivel global, ne confruntam cu o adancire a inegalitatilor si cu preocupari de natura ecologica legate de o lume sustenabila. Tinerii din ziua de azi reprezinta o parte critica a provocarii, dar si o parte cruciala a solutiei. Ce poate fi mai important decat prioritizarea investitiilor in oportunitati pentru a contribui la inclinarea balantei catre traiectorii pozitive? Nu doar pentru aceasta generatie de adolescenti, ci, poate si pentru traiectoria dezvoltarii umane pe aceasta planeta.

 

Sursa articol: www.weforum.org/agenda/2018/01/we-misunderstand-adolescent-brains-science/.

 

Sursa foto: www.shutterstock.com.

Citeste mai mult

De ce adolescentilor le este dificil sa se trezeasca devreme?

de STG

In societati din intreaga lume, adolescentii sunt invinovatiti ca se culca tarziu si drept urmare le este dificil sa se trezeasca devreme. Desi este adevarat ca multi adolescenti (precum multi adulti) au un program de somn incorect, cercetatorii au dovedit ca aceasta problema globala are o cauza biologica.

 

In 2004, cercetatorii de la Universitatea din Munchen au dovedit ca adolescentii au de fapt un simt al timpului diferit. Studiul lor a aratat ca ciclul de 24 de ore care stabileste ora la care ne trezim si la care trebuie sa dormim este intarziat in perioada adolescentei, ajungand la un punct culminant pana la varsta de 20 de ani.

 

Dupa 20 de ani, orele de trezire si de culcare ale corpului revin gradual la un moment mai devreme, pana cand la varsta de 55 de ani ne trezim in mod natural aproximativ la aceeasi ora ca atunci cand aveam 10 ani. Legatura dintre schimbarile ceasului biologic si procesul de pubertate a fost atat de puternica incat cercetatorii au sugerat ca acest “apogeu al intarzierii” de la finalul anilor de adolescenta ar putea fi un indicator biologic al finalului pubertatii.

Privarea de somn

Aproape in acelasi timp cu aparitia studiului Munchen, Russell Foster de la Universitatea Oxford a realizat o descoperire majora in domeniul neurostiintei timpului. Prin monitorizarea unor soareci orbi pe parcursul dezvoltarii lor, Foster a putut sa demonstreze ca programul de somn al tuturor mamiferelor depinde doar de lumina soarelui. Acest lucru inseamna ca ora biologica – care determina senzatia de somn – este diferita de ora sociala, care este stabilita de ceas si de diferite obiceiuri legate de momentele in care trebuie realizate anumite lucruri.

 

Cand ora biologica si ora sociala nu coincid, acest lucru poate conduce la privare de somn. Ora sociala de incepere a zilei la scoala si facultate – de obicei intre 7:30 si 8:30 am – este prea devreme pentru adolescentii din intreaga lume. Schimbarile biologice prin care trec adolescentii inseamna ca acestia trebuie sa se culce mai tarziu, sa se trezeasca mai tarziu si sa aiba parte de opt sau noua ore de somn.

 

In acest caz, numerosi adolescenti pierd doua sau trei ore de somn in fiecare noapte a saptamanii. Asa cum a concluzionat Steven Lockley din cadrul Universitatii Harvard, este vorba despre o pierdere sistematica a somnului care nu poate fi recuperata – si un pericol pentru sanatatea adolescentilor.

 

O solutie simpla?

Solutia este simpla in teorie: ora de incepere a zilei trebuie ajustata pentru a reflecta faptul ca adolescentii au nevoie sa se trezeasca la ore mai tarzii pe masura ce cresc. Insa in practica, exista trei provocari majore: de a dovedi ca inceperea programului mai devreme afecteaza direct sanatatea adolescentilor, de a identifica cel mai bun moment de incepere a zilei si de a depasi ezitarea oficialilor in educatie fata de schimbarea programului scolar traditional.

 

Centrul SUA pentru Controlul si Prevenirea Bolilor a realizat o sinteza a mai multor studii stiintifice pentru a demonstra ca scolile din SUA ar trebuie sa-si inceapa programul mai tarziu. Exista dovezi medicale ample cu privire la pericolele inceperii programului la scoala sau facultate la primele ore ale diminetii: elevii sunt astfel expusi unui risc mai mare de obezitate, depresie, consum de droguri si rezultate slabe.  

 

Asociatia Medicala Americana recomanda acum ca orele adolescentilor nu trebuie sa inceapa inainte de ora 8:30am. Cu toate acestea, programarea orelor la primele ore ale diminetii este inca un fenomen frecvent in numeroase tari din intreaga lume, precum Australia, Marea Britanie, Franta si Suedia. Exista dovezi suplimentare care arata ca inceperea programului la ore mai tarzii este chiar mai benefica: studiile arata ca exista beneficii clare pentru sanatatea tinerilor cu varsta cuprinsa intre 13 si 16 ani care incep scoala la ora 10am.

 

Mariah Evans din cadrul Universitatii din Nevada, Reno a utilizat metode noi pentru a identifica cel mai bun program pentru adolescentii cu varsta cuprinsa intre 18 si 19 ani. Concluzia acesteia a fost dramatica: un program care incepe mult mai tarziu la 11am sau chiar 12pm este ideal pentru cunoastere.

 

Scolile si parintii din intreaga lume trebuie sa schimbe modul in care ii trateaza pe adolescenti: in loc sa ii mustreze pentru faptul ca sunt somnorosi dimineata, sa le permita sa se trezeasca si sa se culce mai tarziu conform programului lor biologic. Prin implementarea unui program la scoala si facultate care incepe mai tarziu, vom putea creste adolescenti in siguranta, mai sanatosi si mai inteligenti fara a plati vreun pret. Este doar o chestiune de timp.

 

Sursa articol: www.weforum.org/agenda/2018/01/the-real-reason-why-it-s-so-hard-for-teenagers-to-wake-up-early

 

Sursa foto: www.pexels.com.

Citeste mai mult

"Starea de bine" a tinerilor: ghid pentru parinti!

de STG

Organizatia Children's Society (UK) si New Economics au realizat un scurt ghid pentru parintii interesati sa le asigure copiilor lor o stare de bine. Continutul ghidului este construit pornind de la asteptari concrete verbalizate de catre tineri, transpuse intr-un context general prin date statistice si apoi completate prin recomandari ce pot fi aplicate imediat de catre parinti. Astfel, aflam ca tinerii isi doresc:

 

  • O legatura autentica cu cei dragi;
  • Sa fie activi, sa faca exercitii;
  • Sa isi exerseze creativitatea;
  • Sa invete;
  • Sa traiasca in prezent, constienti de sine.

 

Pentru a le raspunde asteptarilor, parintii sunt sfatuiti sa:

 

  • Isi faca timp sa-si asculte copiii, luand masa impreuna la final de zi sau organizand activitati impreuna; parintii isi pot ajuta copiii si indirect, asigurandu-se ca acestia pot cere indrumarea unui alt adult de incredere atunci cand ei nu pot fi prezenti;
  • Sa incurajeze un stil de viata creativ, expunandu-i cat mai multor forme de miscare si sprijindu-i sa practice sportul preferat;
  • Sa incurajeze invatarea activa, oriunde si oricand;
  • Sa fie deschisi sa-i asculte pe tineri vorbind despre propriile emotii si sa-i incurajeze sa si le exploreze.
Citeste mai mult

Dovedit stiintific: Prietenii au un rol anti-stres in viata adolescentilor!

de STG

Universitatea Murdoch a publicat recent un studiu care indica importanta prieteniilor in consolidarea capacitatii adolescentilor de a face fata situatiilor stresante, de zi cu zi.

 

Studiul a fost realizat de catre How Do You Feel lab prin sondarea starii de spirit a adolescentilor „in the moment” – participantii la cercetare primeau SMS-uri de 5 ori/zi si raspundeau unor intrebari precum: „Cum te simti in acest moment? Cu cine esti? Te supara ceva in acest moment?” 

 

Astfel, realizatorii studiului au aflat ca adolescentii (in special fetele) trec mai usor peste situatiile stresante de zi cu zi atunci cand pot vorbi despre acestea cu prieteni (inclusiv in mediul online).

 

Concluziile studiului arata ca un cerc de prieteni buni ii poate dezvolta unui adolescent rezilienta emotionala si capacitatea de a face fata stresului pe termen lung.

Citeste mai mult

INCHIDE

Termeni si conditii de utilizare a website-ului tanarageneratie.ro

Bine ati venit pe website-ul tanarageneratie.ro (numit in continuare "Site-ul").

VA RUGAM SA CITITI ACESTI TERMENI SI CONDITII (numiti in continuare "Termeni") CU ATENTIE INAINTE DE A FOLOSI SITE-UL SAU ORICE ALTA APLICATIE A ACESTUI SITE.

  1. Accesul – Conditii generale

    1. Continutul acestui site este unul informational – educativ, adresat in mod special elevilor din clasele IX-XI de liceu, dar nu in mod exclusiv. Utilizatorii minori trebuie sa aiba consimtamantul unuia din parinti sau al tutorelui legal pentru a folosi Site-ul.
    2. Toti utilizatorii au dreptul de a folosi Site-ul doar pentru a viziona content reprezentat de texte, materiale video, imagini, sau pentru a accesa informatii sau jocuri interactive propuse de noi. Ne rezervam dreptul de a interzice accesul la Site sau la anumite zone ale Site-ului.
  2. Continut

    Folosirea Site-ului este guvernata de urmatoarele reguli:

    1. Feed-back-ul de la utilizatori, datele, comentarile, sugestiile, informatiile, textul, fotografiile, materialele video, mesajele si alte materiale de orice alta natura ("Materiale") care sunt uploadate pe Site sunt in raspunderea exclusiva a celui/celor care le-a/le-au produs.
    2. Nu este permisa distribuirea prin intermediul Site-ului a Materialelor defaimatoare, obscene, amenintatoare, care incalca intimitatea persoanelor sau drepturile de publicitate, care dauneaza minorilor, abuzive, ilegale, sau care contin expresii si forme ale urii, rasismului sau pornografiei, care pot incuraja activitatea criminala, care pot incalca drepturile cuiva sau viola legea, sau materialelor care nu pot fi facute publice fiind protejate de contracte si legi.
    3. Materialele postate primite de la utilizatori nu vor incalca legea copyright-ului, a trademark-ului, legea publicitatii sau alte drepturi intelectuale ale unei terte parti.
    4. Este interzis upload-ul, distributia sau publicarea in alt mod, prin intermediul Site-ului, a Materialelor comerciale de natura directa sau indirecta, care sa contina solicitari de fonduri, promotii, reclama sau diverse cereri adresate publicului larg sau Site-ului.
    5. Este interzis upload-ul, distributia sau publicarea in alt mod, prin intermediul Site-ului, Materialelor care sa contina virusi sau coduri de programe, fisiere corupte sau programe menite sa intrerupa, sa distruga sau sa limiteze buna functionalitate a unui software, hardware, a unei retele, a unui server sau a altor echipamente.
    6. Utilizatorii nu vor avea un comportament negativ, care sa influenteze modul in care ceilalti useri interactioneaza cu Site-ul.
    7. Este interzisa colectarea si inregistrarea de date despre alti utilizatori ai Site-ului.
    8. Utilizatorii sunt de acord si inteleg ca initial Site-ul nu verifica si nu este raspunzator in niciun fel de Materialele postate de acestia, dar isi rezerva dreptul (dar nu obligatia) de a refuza sau sterge orice Material care contravine Termenilor si conditiilor.
    9. Prin încărcarea materialelor pe site utilizatorii acordă automat organizatorilor dreptul de a le prelua și pe celelalte platformele de comunicare ale programului Suntem Tanara Generatie: Facebook, Youtube, Instagram, Google+, Twitter etc.
  3. Garantii

    Utilizatorii sunt singurii raspunzatori de Materialele pe care acestia le trimit pe adresa Site-ului/Prgramului pentru upload  si de consecintele postarii sau publicarii lor. Cand trimiteti Materiale spre publicare pe Site, afirmati, sustineti si garantati urmatoarele:

    1. Detineti sau ati obtinut licenta, drepturile necesare, consimtamantul sau permisiunea de a utiliza Materialul respectiv si in acelasi timp autorizati Site-ul si pe administratorii sai sa utilizeze toate patentele, marcile inregistrate, drepturile de autor sau alte drepturi de proprietate intelectuala aferente tuturor Materialelor upload-ate, in scopul publicarii si utilizarii acestor Materiale pe Site, conform politicii Site-ului si conform acestor Termeni si conditii;
    2. Detineti consimtamantul scris si/sau permisiunea fiecarei persoane identificabila in Materialele trimise spre publicare pe Site. Trimitand Materialul spre publicare pe Site, recunoasteti (acordati) si garantati automat pentru Site si administratorii acestuia o licenta universala, neexclusiva si transferabila, pentru utilizarea, reproducerea, distribuirea si expunerea Materialului respectiv, pentru pregatirea unor materiale derivate din acesta, precum si pentru promovarea sau redistribuirea unor parti sau a intregului continut al Site-ului, care contine implicit si Materialul trimis spre publicare de dumneavoastra, in orice format media si prin orice canale media.
  4. Limitari de responsabilitate

    1. Administratorul Site-ului nu este responsabil pentru inadvertente, erori sau omisiuni in cadrul informatiilor furnizate de utilizatori, pentru publicarea de Materiale pe Site.
    2. Utilizatorii garanteaza si protejaza Site-ul, pe proprietarii/administratorii, afiliatii si/sau licentiatorii acestuia fata de orice fel de potentiale pretentii rezultand din utilizarea Site-ului.
  5. Parola si securitatea pe Site

    1. Utilizatorii abilitati in a putea uploada si valida Materiale pe site sunt responsabili pentru pastrarea confidentialitatii username-ului si parolei desemnate pentru a putea accesa Site-ul si sunt pe deplin raspunzatori de toate activitatile ce se desfasoara pe si de pe contul la care au acces.
    2. Utilizatorii abilitati in a putea uploada Materiale pe site sunt de acord sa anunte Site-ul cat mai repede daca cineva foloseste contul fara a avea autorizatie.
  6. Accesul la datele personale

    Site-ul nu va dezvalui nici un fel de inflormatii personale despre utilizatorii sai catre terte parti fara a avea in prealabil acordul acestora. Site-ul poate dezvalui informatii identificabile personal atunci cand legea prevede in mod expres acest lucru sau atunci cand serviciul sau informatia respectiva este necesar pentru a proteja drepturile si interesele Fundatiei PRAIS.

  7. Concursuri organizate pe Site

    Participarea la concursurile organizate pe Site presupune respectarea Regulamentului concursului in cauza, pe langa acesti Termeni si conditii.

  8. Drepturile noastre

    1. Continutul si elementele de grafica ale Site-ului, inclusiv dar fara a se limita la acestea, tot continutul in format text, precum si sursele tehnice ale tuturor serviciilor si facilitatilor prezente si viitoare, cu exceptia cazului cand este mentionat expres un alt proprietar, sursele paginilor dar si orice alt material, transmis sub orice forma de si catre utilizatori (prin vizualizare directa pe site, prin newslettere etc,) apartin Fundatiei PRAIS si partenerilor sai si reprezinta continutul Site-ului.
    2. Continutul Site-ului, indiferent de zona in care se afla in site si indiferent de tip, poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Orice utilizare de continut de catre terte persoane in alte scopuri decat cel personal, se poate face numai cu acordul scris, expres si prealabil al administratorului Site-ului.
    3. Astfel este interzisa copierea, preluarea, reproducerea, publicarea, transmiterea, vanzarea, distributia partiala, integrala sau modificata a Materialelor acestui site sau a oricarei parti a acestuia efectuate in alte scopuri decat cel personal. Fundatia PRAIS isi rezerva dreptul de a actiona in instanta orice persoana si/sau entitate care incalca in orice mod prevederile de mai sus.
    4. Orice alte drepturi care nu sunt garantate utilizatorilor sunt detinute de Site.
    5. Ne rezervam dreptul de a modifica oricand, fara a anunta in prealabil, Termenii si conditiile care guverneaza site-ul.
  9. Legea aplicabila. Litigii

    1. Drepturile si obligatiile utilizatorilor Site-ului, prevazute de prezenta conventie, precum si toate efectele juridice pe care le produce prezenta conventie vor fi interpretate si guvernate in conformitate cu legea romana in vigoare. Orice litigiu nascut din sau in legatura cu prezenta conventie va fi solutionat pe cale amiabila.
    2. In caz de imposibilitate de a ajunge la un acord, litigiul va fi solutionat de catre instanta judecatoreasca romana competenta aflata in raza teritoriala a municipiului Bucuresti.
  10. Incalcarea Termenilor si conditiilor

    1. Incalcarea acestor Termeni si reguli va aduce blocarea accesului pe Site a utilizatorului, precum si o eventuala stergere a contul liceului de pe Site (in cazuri specifice). Ne rezervam, de asemenea, dreptul de a modifica sau intrerupe temporar accesul tuturor utilizatorilor / sau a unor grupuri de utilizatori la Site, fara a fi raspunzatori in fata acestora sau in fata unei terte parti pentru orice modificare sau suspendare a activitatii site-ului
    2. Utilizatorii sunt rugati sa raporteze orice incalcare a acestor termene si conditii.
INCHIDE

Regulament

VĂ INVITĂM, SPRE BUNA ŞI COMPLETA DVS. INFORMARE, SĂ CITIȚI ACEST REGULAMENT ÎNAINTE DE A ÎNSCRIE ACTIVITĂŢILE EXTRACURRICULARE. ÎNSCRIEREA LICEULUI REPREZINTĂ ACORDUL DUMNEAVOASTRĂ ASUPRA TERMENILOR ŞI CONDIŢIILOR DIN ACEST REGULAMENT.

REGULAMENTUL SE GĂSEŞTE PE WWW.TANARAGENERATIE.RO DE UNDE POATE FI PRINTAT SAU CITIT ONLINE.

 

  1. OBIECTIVE & TIPURI DE ACTIVITĂȚI

Obiectivele proiectului sunt: promovarea stării de bine a adolescenţilor bazată pe un stil de viață echilibrat (alimentație, somn, mișcare), pe importanța cunoașterii – educației pentru viitorul adolescenților, a valorilor morale, relațiilor bune cu cei din jur, a incluziunii sociale și acceptării diversității, pe valorizarea talentelor tinerei generații.

Fiecare liceu va primi gratuit materialele de informare, prin curier, în atenția directorului liceului și a profesorului coordonator al programelor extracurriculare: afișe, semne de carte cu sfaturi pentru un stil de viață echilibrat și broșuri care vor fi diseminte prin diriginți, tuturor elevilor din clasele a IX-a, a X-a și a XI-a care sunt invitați să participe la acest program.

Programul va promova și talentul liceenilor, devenind o platformă de expunere a realizărilor acestora alături de profesorii care îi inspiră și îi susțin, în domenii precum: știință, literatură, arte (muzică, desen, dans, altele), sporturi individuale sau de echipă din cadrul liceului. 

Elevii participanţi vor face parte dintr-o comunitate dinamică, activă, într-o perioadă în care conștientizarea stării de bine asociată unui stil de viață echilibrat, armonios, poate contribui substanţial la obținerea de rezultate şcolare mai bune şi la dezvoltarea lor armonioasă.

Concursurile din cadrul ediţiei 2017 sunt: ‘AM TALENT!’, ‘QUIZ’, ‘BESTFLASHMOB 2017 – Suntem tânăra generație!’.

Toate detaliile organizării concursurilor vor fi comunicate coordonatorilor pe email, pe pagina de Facebook Suntemtanarageneratie, telefonic pe grupul WhatsApp al programului, în baza regulamentului.

1.1. Concursurile au ca scop valorizarea liceenilor, promovarea talentelor și creativității acestora, cunoașterea, capacitatea de organizare și inițiativa personală a elevilor, capacitatea lor de a atrage colegi şi de a se promova.

1.2. Echipa Fundaţiei PRAIS va face periodic verificări ale activităţilor înscrise pentru a asigura conformitatea acestora.

1.3. Activităţile pe tipuri de concurs vor fi trimise prin transfer (vezi cum se face la finalul acestui document) pe adresa tanarageneratie@prais.ro în perioada 2 mai - 2 iunie 2017, iar perioada de derulare a concursurilor va fi comunicată de Fundația PRAIS pe email, Facebook  Suntemtanarageneratie unde toate activitățile din concursuri vor fi postate și pe WhatsApp Suntemtanarageneratie:

  • Concurs Quiz – este un concurs de cultură generală, la care elevii vor participa individual. Pe pagina de Facebook Suntemtanarageneratie va fi postată săptămânal, începând cu data de 2 mai, câte o întrebare cu 3 răspunsuri, numai unul dintre acestea va fi corect. Prin tragere la sorți săptămânală, 10 elevi care au răspuns corect la întrebare vor primi premii constând în materiale sportive;

 

  • Concurs ‚Am talent! este un concurs deschis pentru înscrieri în perioada 2 mai - 30 mai 2017. În cadrul acestui concurs, fiecare liceu va trimite pe adresa tanarageneratie@prais.ro câte un formular cu premiul sau rezultatele deosebite obținute în perioada 1 ianuarie – 25 mai 2017 de către elevi, individual sau în echipă, însoțite de fotografii sau filme, pe domeniile:
  1. Știință (premii olimpiade, premii la târguri de știință, inovație);
  2. Premii obținute la literatură;
  3. Premii obținute în domeniul artelor: muzică, desen, dans, altele;
  4. Evenimente culturale de amploare organizate în cadrul liceului și care vor reflecta efortul de a promova talentele elevilor în domeniul artelor;
  5. Premii obținute la sporturi individuale sau de echipă în cadrul liceului.

Fundația PRAIS va pune la dispoziția profesorilor coordonatori pe email, pentru fiecare domeniu menționat mai sus, câte un formular tipizat ce se va putea completa și trimite pe email tanarageneratie@prais.ro de către profesorul coordonator, alături de fotografii ale elevilor, filmări de la eveniment – prin transfer (vezi la final document cum se face), care vor fi postate pe Facebook Suntemtanarageneratie, pe canalul YouTube Suntem tanara generatie.

Fiecare liceu va promova intens aceste postări în rândul elevilor, profesorilor, prietenilor, famiilor, pentru a obține cât mai multe like-uri pentru postarea liceului pe Facebook Suntemtanarageneratie și pe canalul YouTube Suntem tanara generatie. Liceul care va strânge numărul cel mai mare de like-uri primite și cumulate pe ambele platforme pentru postarea legată de premiul sau rezultatele deosebite obținute pe unul dintre cele 5 domenii, va primi pentru elevul/elevii merituoși și profesorii lor: diplome, premii constând în materiale sportive.

  1. PARTICIPARE

2.1. La concursuri pot participa, ca iniţiatori, liceeni din clasele a IX-a, a X-a, a XI-a. Toţi elevii din clasele menţionate mai sus pot participa la acest program numai în baza acordului parental prealabil semnat de către părinţi, care va fi preluat şi ţinut la dosar de către cadrele didactice coordonatoare, în responsabilitatea exclusivă a cărora se află participarea elevilor la acest program extracurricular.

2.2. Cadrele didactice coordonatoare au responsabilitatea să se asigure că elevii participanţi la program nu au recomandări medicale sau de alt tip, care nu le permit înscrierea.

2.3. *Acordul parental anexat va fi trimis și pe email profesorilor coordonatori pentru a fi printat, completat şi semnat de către părinţi cu sprijinul diriginților.

  1. MODALITATE DE DESFĂȘURARE

Echipa Fundaţiei PRAIS stă la dispoziţia cadrelor didactice coordonatoare pentru a asista la procesul de înscriere în concursuri.

3.1. Cadrele didactice coordonatoare ale programelor extracurriculare, care participă în cadrul programului „Suntem tânăra generație!”, sunt abilitați de către Fundaţia PRAIS cu dreptul de a trimite activitățile (respectiv texte, materiale video, imagini), în conformitate cu prevederile acestui regulament.

3.2. Cadrele didactice coordonatoare pot să delege acest drept (3.4.) către elevii selectați din liceul din care fac parte, păstrându-şi dreptul de a verifica/ valida, precum și responsabilitatea de drept a conformității activităților înscrise;

3.3. Elevul abilitat de către cadrul didactic coordonator să trimită pe email și prin transfer activitățile din cadrul concursurilor este numit de către profesorul coordonator pentru programe extracurriculare, numele acestuia fiind trimis Fundației PRAIS la adresa de email: tanarageneratie@prais.ro.

3.4. Cadrul didactic coordonator este responsabil de conformitatea informațiilor și a materialelor trimise, în contul liceului. Acesta va valida orice material înaintea trimiterii acestuia și se va asigura că respectă toate specificațiile Termenilor și Condițiilor prezentului Regulament.

Validarea înscrierii activităților de către cadrul didactic coordonator permite postarea publică pe pagina de Facebook Suntemtanarageneratie.

3.5. Informațiile de contact (adresele de email, număr de telefon etc.) ale persoanelor abilitate să trimită pe email activitațile din concursurile proiectului vor fi trimise de către profesorul coordonator Fundației PRAIS la adresa tanarageneratie@prais.ro

3.6. Prin trimiterea acestor activități, utilizatorii acordă automat Fundaţiei PRAIS dreptul de a le prelua și pe platformele de comunicare ale programului „Suntem tânara generație!”: Facebook, Youtube, Instagram, Google+, Twitter.

  1. PREMII

Vor fi decernate Trofee şi Diplome de Merit celor mai active 10 licee la nivel de oraș, precum și Diplome de Participare tuturor liceelor înscrise în Concursuri. Lista liceelor câştigătoare la nivel de oraș va fi făcută publică în mass-media, Facebook, alte canale publice de promovare.

4.1. Premii individuale:

  • Pentru cei mai activi reprezentanţi din Consiliul Elevilor pe liceu/ oraș implicați în program constând în: Medalii, Diplome, materiale sportive;
  • Pentru cei mai activi şefi de clasă/ elevi din cadrul liceelor înscrise în concurs constând în: Medalii, Diplome, materiale sportive;
  • Pentru cele mai active cadre didactice coordonatoare sau implicate în proiect din cadrul liceelor înscrise în concurs constând în: Trofee, Diplome de Excelenţă, materiale sportive;
  • Pentru cei mai activi elevi iniţiatori de activităţi din cadrul liceelor înscrise în concurs, constând în: Medalii, Diplome, materiale sportive.

 

  1. LIMITĂRI DE RESPONSABILITATE

5.1. Cadrele didactice coordonatoare sunt responsabile în ceea ce privește identitatea și autenticitatea activităților înscrise în concursuri;

5.2. Cadrele didactice coordonatoare sunt răspunzătoare de materialele fotografice şi video trimise prin transfer la adresa tanarageneratie@prais.ro pentru care vor avea acordul parental prealabil semnat;

5.3. Fundația PRAIS nu își asumă responsabilitatea asupra modului și condițiilor de desfășurare a activităților voluntare culturale şi sportive extracurriculare în care sunt implicați elevii, precum și a obținerii acordului parental în cadrul acestui program.

----------------------------------

*Fundația PRAIS își rezervă dreptul de a prelungi perioada concursului.